Календарне планування навчального
матеріалу
БІОЛОГІЯ 7 клас
(70 год – 2 години на тиждень, з них 6 год – резервні)
затвердженої Наказом Міністерства освіти і
науки України від 07.06.2017 № 804.
|
№п/п
уроку
|
Тема уроку
|
Практичні роботи
Лабораторні дослідження
Міні-проекти
|
Дата проведення уроку
|
Корекція
|
|
Вступ – 4 години
|
||||
|
1
|
Основні відмінності
тварин від рослин та грибів.
Вступний інструктаж з БЖД.
|
|
|
|
|
2
|
Особливості
живлення тварин.
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
4
|
Будова тварин: органи і системиорганів.
|
|
|
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин – 26 годин
|
||||
|
5
|
Способи класифікації
тварин (за середовищем існування. способом пересування, способом життя тощо).
|
|
|
|
|
6
|
Міні-проект
Як утворюються коралові
острови?
|
|
|
|
|
7
|
Лабораторне дослідження
№ 1
зовнішньої
будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового
черв’яка або трубочника);
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
9
|
Ракоподібні.
|
|
|
|
|
10
|
Павукоподібні.
|
|
|
|
|
11
|
Будова комах.
|
|
|
|
|
12
|
Практична робота № 1
Виявлення прикладів пристосувань до способу
життя у комах.
|
|
|
|
|
13
|
Різноманітність комах.
|
|
|
|
|
14
|
Молюски.
|
Лабораторне дослідження № 2.
будови черепашки
(мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.
Міні-проект
Як утворюються перлини?
|
|
|
|
15
|
Паразитичні безхребетні
тварини.
|
|
|
|
|
16
|
Узагальнення з теми "
Різноманітність Тварин" (І частина)
|
|
|
|
|
17
|
Риби.
|
|
|
|
|
18
|
Різноманітність риб.
|
|
|
|
|
19
|
Амфібії.
|
|
|
|
|
20
|
Рептилії.
|
|
|
|
|
21
|
Птахи: риси
пристосованості до польоту.
|
|
|
|
|
22
|
Птахи: розмноження та розвиток. Сезонні явища в
житті птахів.
|
|
|
|
|
23
|
Різноманітність птахів,
їхня роль у природі та житті людини.
|
|
|
|
|
24
|
|
Практична робота № 2
Виявлення прикладів пристосувань до способу
життя у представниківрізних екологічних груп птахів
|
|
|
|
25
|
Ссавці: загальна
характеристика.
|
Міні-проект
Зуби ссавців.
|
|
|
|
26
|
|
Практична робота № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних
тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.
|
|
|
|
27
|
Різноманітність
ссавців: Яйцекладні, сумчасті, комахоїдні, рукокрилі.
|
|
|
|
|
28
|
Різноманітність
ссавців: гризуни, зайцеподібні, копитні.
|
Міні-проект
Тварини - будівельники.
|
|
|
|
29
|
Різноманітність
ссавців: хижі, китоподібні, примати.
|
Міні-проект
Тварини рекордсмени.
|
|
|
|
30
|
Узагальнення з теми "
Різноманітність Тварин" (ІІ частина)
Контрольна робота №1
|
|
|
|
|
Тема 2.Процеси життєдіяльності тварин – 16
годин + 2 година резерв
|
||||
|
31
|
Живлення і травлення.Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
|
|
|
|
|
32
|
Різноманітність травних систем.
|
|
|
|
|
33
|
Дихання та газообмін у
тварин. Значення процесів дихання.
|
|
|
|
|
34
|
Органи дихання, їх
різноманітність.
|
|
|
|
|
35
|
Транспорт речовин у тварин.
Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції
|
|
|
|
|
36
|
|
Практична робота № 4.
Порівняння будови
кровоносної системи хребетних тварин
|
|
|
|
37
|
Виділення, його
значення для організму. Органи виділення тварин.
|
|
|
|
|
38
|
Узагальнення з теми «Процеси
життєдіяльності тварин» (І частина)
|
|
|
|
|
39
|
Опора і рух. Види скелета.
Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу
життя. Способи пересування тварин
|
|
|
|
|
40
|
|
Практична робота № 5.
Порівняння будови
скелетів хребетних тварин.
|
|
|
|
41
|
Покриви тіла тварин, їх
різноманітність та функції.
|
Лабораторне дослідження № 3
особливостей покривів
тіла тварин;
|
|
|
|
42
|
Органи чуття їх
значення.
|
Міні-проект
Як бачать тварини.
Як тварини визначають
напрям руху.
|
|
|
|
43
|
Нервова система, її
значення і розвиток у різних тварин.
|
|
|
|
|
44
|
|
Практична робота № 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на
муляжах/моделях
|
|
|
|
45
|
Розмноження та його
значення. Форми розмноження тварин.
Статеві клітини та запліднення.
|
|
|
|
|
46
|
Розвиток тварин (з
перетворенням та без перетворення).
|
Лабораторне дослідження № 4
визначення віку тварин
(на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
|
|
|
|
47
|
Періоди та тривалість життя тварин.
|
|
|
|
|
48
|
Узагальнення вивченого
з теми «Процеси життєдіяльності
тварин» ( ІІ частина)
|
|
|
|
|
Тема 3. Поведінка тварин – 10 годин
|
||||
|
49
|
Поведінка тварин,
методи її вивчення.
|
Лабораторне дослідження № 5
спостереження за
поведінкою тварин (вид визначається
учителем).
|
|
|
|
50
|
Вроджена і набута
поведінка.
|
|
|
|
|
51
|
Способи орієнтування
тварин. Хомінг. Міграції тварин.
|
|
|
|
|
52
|
Форми поведінки тварин:
дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів,
батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна.
|
|
|
|
|
53
|
Соціальна поведінка тварин.
Типи угруповань тварин
за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
|
Міні-проект (за
вибором):
Угруповання тварин.
Чому мігрують тварини.
|
|
|
|
54
|
|
Практична робота № 7
Визначення форм
поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).
|
|
|
|
55
|
Комунікація тварин.
|
Міні-проект
Як спілкуються тварини.
|
|
|
|
56
|
Використання тваринами
знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.
|
Міні-проект
Як вчаться пташенята.
Як тварини користуються
знаряддями праці.
|
|
|
|
57
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне
значення.
|
|
|
|
|
58
|
Узагальнення вивченого
з теми «Поведінка тварин». Контрольна робота№2
|
|
|
|
|
Тема 4. Організми і
середовище існування – 6 годин + 2 години резервних
|
||||
|
59
|
Поняття про екосистему та чинники
середовища.
|
Міні-проект
Як тварини пристосовані
до життя в різних умовах.
|
|
|
|
60
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в
екосистемі.
|
|
|
|
|
61
|
Співіснування
організмів в угрупованнях.
|
|
|
|
|
62
|
|
Екскурсія. Пристосованість
рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.
|
|
|
|
63
|
Вплив людини та її
діяльності на екосистеми. Екологічна
етика.
|
|
|
|
|
64
|
Природоохоронні
території.
|
Заповідні території
України.
|
|
|
|
65
|
Червона книга України.
|
|
|
|
|
66
|
|
Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю.
|
|
|
|
Узагальнення
- 2 години + 2 години резервних
|
||||
|
67
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій,
грибів, тварин - свідчення єдності живої
природи
|
|
|
|
|
68
|
Узагальнення вивченого
з теми «Організми і середовище існування».
|
|
|
|
|
69
|
Узагальнююче повторення
|
|
|
|
|
70
|
Підсумок роботи за рік
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий