Календарне планування уроків біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної
Програми з біологія для
6 – 9 класів загальноосвітніх
навчальних закладів»
Затвердженї Міністерством освіти і науки України
наказ МОН України від 07.06 2017
р. № 804 "Про оновлені
навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
|
№
з/п
|
Дата
|
Корекція дати
|
Тема уроку
|
Лабораторні, практичні роботи,
дослідницькі практикуми
|
Домашнє завдання
|
|
|
Вступ (4 години)
|
||||||
|
1
|
|
|
Первинний інструктаж
з ТБ під час занять з біології
Біологія – наука про життя.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
2
|
|
|
Науки, що вивчають життя. Методи вивчення організмів.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
3
|
|
|
Основні властивості живого.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
4
|
|
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин,
рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
Тема 1. Клітина (10 годин)
|
||||||
|
5
|
|
|
Клітина - одиниця живого.
Історія вивчення клітини.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
6
|
|
|
Збільшувальні прилади. Лупа.
Мікроскоп.
|
Практична робота№1:Будова світлового мікроскопа та
робота з ним.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
7
|
|
|
Загальний план будови клітини
|
Практична робота№2: Виготовлення
мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного
мікроскопа.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
8
|
|
|
Будова рослинної клітини.
|
Лабораторне дослідження1:
Будова клітини листка елодеї.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
9
|
|
|
Будова рослинної і тваринної клітини.
|
Лабораторне дослідження2:
Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
10
|
|
|
Надходження речовин у клітину.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
11
|
|
|
Утворення нових клітин.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
12
|
|
|
Ріст клітин.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
13
|
|
|
Основні положення клітинної теорії.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
14
|
|
|
Узагальнення
вивченого по темі «Клітина»
|
|
Повторити матеріал теми
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми (9 годин)
|
||||||
|
15
|
|
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова,
поширення, розмноження бактерій.
Роль бактерій у природі та значення в житті людини.
|
Лабораторне дослідження3
Спостереження інфузорій.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
16
|
|
|
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини
(середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
17
|
|
|
Евглена зелена, амеба,
інфузорія - одноклітинні тварини (середовища існування, процеси
життєдіяльності, будова, роль у природі).
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
18
|
|
|
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними
тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
19
|
|
|
Дріжджі – одноклітинні гриби.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
20
|
|
|
Вольвокс - колоніальний організм.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
21
|
|
|
Губка та ульва (зелений морський салат) -
багатоклітинні організми.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
22
|
|
|
Міні-проект (за вибором)
Чому скисає молоко?
Корисний йогурт.
Живі фільтри.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
23
|
|
|
Узагальнення
вивченого по темі «Одноклітинні організми»
|
|
Повторити матеріал теми
|
|
|
Тема 3. Рослини (22 години)
|
||||||
|
24
|
|
|
Рослина – живий організм.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
25
|
|
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
26
|
|
|
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
27
|
|
|
Дихання рослин.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
28
|
|
|
Рухи рослин.
|
Дослідницький практикум
Дослідження
процесу росту вегетативних органів.
|
Опрацювати§
стор.
|
|
|
29
|
|
|
Будова рослини. Органи рослин.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
30
|
|
|
Клітини рослин. Тканини рослин.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
31
|
|
|
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та
укріплення у ґрунті).
|
Лабораторне дослідження4
будова
кореня;
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
32
|
|
|
Узагальнення
вивченого по темі «Рослини ч.1»
Контрольна робота №1
|
|
Повторити матеріал теми
|
|
|
33
|
|
|
Пагін. Його будова,
|
Лабораторні дослідження5,6
будова
пагона; будова бруньки;
Дослідницький практикум
Спостереження за розвитком пагона з бруньки.
|
Опрацювати§
стор.
|
|
|
34
|
|
|
основні функції (фотосинтез, газообмін,
ріст, випаровування води, транспорт речовин).
|
Дослідницький практикум
Транспорт речовин по рослині.
|
Опрацювати§
стор.
|
|
|
35
|
|
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів.
|
Лабораторне дослідження7
будова
цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви);
|
Опрацювати§
стор.
|
|
|
36
|
|
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне
розмноження рослин.
|
Дослідницький практикум
Вегетативне розмноження рослин.
|
Опрацювати§
стор.
|
|
|
37
|
|
|
Квітка - орган статевого розмноження.
|
Лабораторне дослідження8
будова
квітки;
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
38
|
|
|
Суцвіття.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
39
|
|
|
Запилення.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
40
|
|
|
Запліднення.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
41
|
|
|
Насінина.
|
Лабораторне дослідження9
будова насінини;
Дослідницький практикум
Дослідження умов проростання насіння.
|
Опрацювати§
стор.
|
|
|
42
|
|
|
Плід, поширення плодів.
|
Лабораторне дослідження10
будова плода;
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
43
|
|
|
Поняття про класифікацію рослин.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
44
|
|
|
Міні-проект (за вибором):
1)Листопад. 2)Квіти і комахи.
3)Рослини мандрівники.4)Рослини
хижаки.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
45
|
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2»
|
|
Повторити матеріал теми
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (13 годин)
|
||||||
|
46
|
|
|
Способи класифікації рослин(за середовищем існування,
будовою, розмноженням, тощо.)
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).
|
Лабораторне дослідження11
Будова зелених нитчастих водоростей.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
47
|
|
|
Мохи.
|
Лабораторне дослідження12
Будова моху.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
48
|
|
|
Папороті, хвощі, плауни.
|
Лабораторне дослідження13
Будова
папоротей.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
49
|
|
|
Міні-проект (за
вибором)
Як утворився торф і кам’яне вугілля?
Викопні рослини.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
50
|
|
|
Голонасінні.
|
Лабораторне дослідження14
Будова голонасінних.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
51
|
|
|
Покритонасінні (Квіткові).
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
52
|
|
|
Покритонасінні (Квіткові).
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
53
|
|
|
|
Практична робота№3: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових)
рослин.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
54
|
|
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла,
води, температури).
|
Практична робота№4: Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних
умовах.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
55
|
|
|
Життєві форми рослин.
Рослинні угруповання.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
56
|
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля.
Значення рослин для людини. Сільськогосподарські
рослини.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
57
|
|
|
Екскурсія
Різноманітність рослин свого краю.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
58
|
|
|
Узагальнення вивченого по темі
«Різноманітність рослин»
|
|
Повторити матеріал теми
|
|
|
Тема 5. Гриби (12 годин)
|
||||||
|
59
|
|
|
Особливості живлення грибів.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
60
|
|
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця,
плодове тіло.
|
Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
61
|
|
|
|
Практична робота№5:
Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
62
|
|
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця,
плодове тіло.
|
Лабораторне дослідження16 Будова цвілевих грибів (за допомогою оптичного мікроскопа)
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
63
|
|
|
Розмноження та поширення грибів.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
64
|
|
|
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові
гриби; лишайники;
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
65
|
|
|
Сапротрофні – цвільові гриби;
паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників
мікозів людини).
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
66
|
|
|
Значення грибів у природі та житті людини.
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
67
|
|
|
Контрольна робота №2
|
|
Опрацювати §
стор.
|
|
|
68
|
|
|
Узагальнення «Будова та
життєдіяльність організмів»
|
|
Повторити матеріал теми
|
|
|
69
|
|
|
Міні-проект
Гриби у біосфері
та житті людини.
|
|
Повторити матеріал теми
|
|
|
70
|
|
|
Екскурсія
Вивчення рослинних
угруповань.
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий