Календарно-тематичне
планування з біології
для загальноосвітніх
навчальних закладів
8 клас
на 2019-2020 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
Навчальна програма з біології для
6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від
07.06.2017 № 804
Підручник:
Матяш Н .Ю. Біологія: підручник для 8-х класів загальноосвітніх
навчальних закладів /.- К.: Генеза, 2016. – 286 ст., іл.
|
За рік
|
|||
|
|
I семестр
|
II семестр
|
Всього за рік
|
|
Контрольні роботи
|
1
|
1
|
2
|
|
Тематичний контроль
|
3
|
4
|
7
|
|
Лабораторна робота
|
-
|
1
|
1
|
|
Лабораторних досліджень
|
4
|
7
|
11
|
|
Дослідницьких практикумів
|
2
|
3
|
5
|
|
Проектів
|
2
|
3
|
5
|
Календарно-тематичне
планування
Біологія
8 клас
на 2019-2020 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
|
№
п/п
|
Теми уроків
|
Лабораторні роботи,дослідження,проекти
|
Д/з
|
Дата
|
Примітка
|
|||||
|
За планом
8-1
|
фактично
|
За планом
8-3
|
фактично
|
|||||||
|
|
8-1
|
|
8-3
|
|
|
|||||
|
Вступ (2 год.)
|
||||||||||
|
1
|
Біосоціальна
природа людини. Науки, що вивчають
людину. Методи дослідження організму людини.
|
|
§4 , завд.
ст.. 24
|
|
|
|
|
|
||
|
2
|
Значення
знань про людину для збереження її здоров’я.
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА
1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА ( 7 год)
|
||||||||||
|
3
|
Організм
людини як біологічна система. Різноманітність
клітин організму людини
|
|
§1 завд. ст.7
|
|
|
|
|
|
||
|
4
|
Тканини. Органи. Фізіологічні
системи
|
Лабораторне дослідження 1:
Ознайомлення з препаратами тканин людини
|
§2 завд. ст.7-9
§ 3 завд. ст.13-17
|
|
|
|
|
|
||
|
5
|
Поняття про механізми
регуляції.
|
|
§3 завд. ст..17 -18
|
|
|
|
|
|
||
|
6
|
Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.
|
|
§3 робота зі
схемами
|
|
|
|
|
|
||
|
7
|
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.
|
|
Опрацювати конспект
, завд. ст..281-283
|
|
|
|
|
|
||
|
8
|
Імунна регуляція.
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
9
|
Узагальнення та систематизація знань
з теми: « Вступ. Організм
людини , як біологічна
система».
(тестова письмова
робота)
|
|
Повторити §1-3
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 2.
ОПОРА ТА РУХ ( 6 год)
|
|
|||||||||
|
10
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції..
Кістки, хрящі. З’єднання кісток.
|
Лабораторні
дослідження 2
Мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової
тканин;
|
§28, §29
завд.
ст.143- 146
|
|
|
|
|
|
||
|
11
|
Огляд будови
скелета
|
|
§30 завд. ст.151
|
|
|
|
|
|
||
|
12
|
Функції і
будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.
|
|
§31 завд. ст.156
|
|
|
|
|
|
||
|
13
|
Робота
м’язів. Втома м’язів
|
Лабораторні
дослідження3:
Розвитку
втоми при статичному і динамічному навантаженні;
впливу
ритму і навантаження на розвиток втоми.
|
§32 завд. ст.159,
|
|
|
|
|
|
||
|
14
|
Розвиток
опорно-рухової системи людини з віком.
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової
системи.
Профілактика порушень опорно-рухової системи.
|
Проект:
«Гіподинамія- ворог
сучасної людини.
Рухова активність - основа фізичного здоров’я
|
§33 завд. ст.162
підготувати проект
|
|
|
|
|
|
||
|
15
|
Проект (за вибором)
Гіподинамія
– ворог сучасної людини
Рухова
активність - основа фізичного здоров’я
|
|
Повторити §28-33
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В
ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год +1 год резервна)
|
||||||||||
|
16
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі
людини – основна властивість живого.
|
|
§5завд. ст.29
|
|
|
|
|
|
||
|
17
|
Харчування та обмін речовин.
|
.Дослідницький
практикум№1.
Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.
|
§6 завд. ст.33,
завд. ст. 284
|
|
|
|
|
|
||
|
18
|
Їжа та її
компоненти.
Склад
харчових продуктів.
Значення
компонентів харчових продуктів.
Харчові та
енергетичні потреби людини.
|
Проект
Збалансоване харчування.
|
§7 завд. ст. 39
Підготовка до т/к
повторити
§1-3, 28-33
|
|
|
|
|
|
||
|
19
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: « Опора та рух. Обмін речовин
та перетворення енергії в організмі людини» ( тестові завдання )
|
|
повторити
§1-3, 28-33
Знайти цікаву
інформацію про травлення
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (5 год)
|
||||||||||
|
20
|
Значення
травлення. Система органів травлення.
|
|
§ 8 зав.ст. 43
|
|
|
|
|
|
||
|
21
|
Процес травлення: ковтання, перистальтика,
всмоктування.
Процес
травлення у ротовій порожнині
|
Лабораторні дослідження
4:
Зовнішньої будови зубів (за муляжами,
моделями)
|
§ 9 завд. ст. 48
|
|
|
|
|
|
||
|
22
|
Процес
травлення в шлунку і кишечнику.
|
Дослідницький
практикум №2
Дія ферментів слини на крохмаль.
|
§10 завд. ст.53
|
|
|
|
|
|
||
|
23
|
Регуляція травлення.
|
|
§11 завд. ст.57
|
|
|
|
|
|
||
|
24
|
Харчові
розлади та їх запобігання.
|
.
|
§12 завд. ст.61
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 5. ДИХАННЯ ( 5 год)
|
||||||||||
|
25
|
Значення
дихання. Система органів дихання.
|
|
§13 завд. ст.68
|
|
|
|
|
|
||
|
26
|
Газообмін у
легенях і тканинах.
|
|
§14 завд. ст. 72
|
|
|
|
|
|
||
|
27
|
Дихальні
рухи. Нейрогуморальна регуляція
дихальних рухів.
|
|
§15. завд. ст. 77
|
|
|
|
|
|
||
|
28
|
Профілактика
захворювань дихальної системи.
|
|
§16.завд. ст.82
|
|
|
|
|
|
||
|
29
|
Узагальнення
та систематизація знань з
теми: «
Травлення. Дихання» . Контрольна робота №1
|
|
Повторити §
8-12, 13-16
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 6.
ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год + 2 год резервні)
|
||||||||||
|
30
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз.
Кров, її склад та функції. Лімфа
|
.
|
§17 ст 84
|
|
|
|
|
|
||
|
31
|
Еритроцити. Групи крові та переливання крові.
|
|
§18 завд. ст.92
|
|
|
|
|
|
||
|
32
|
Лейкоцити, тромбоцити. Зсідання крові.
|
Лабораторні роботи
1:
1.Мікроскопічна будова крові людини
|
§19 завд. ст.96
|
|
|
|
|
|
||
|
33
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний
імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД.
|
|
§56,57 ст 258,262
|
|
|
|
|
|
||
|
34
|
Серце: будова та функції.
|
|
§20 завд. ст.101
|
|
|
|
|
|
||
|
35
|
Робота серця
|
Лабораторні
дослідження 5:
вимірювання
частоти серцевих скорочень
|
§21 завд. ст.105
|
|
|
|
|
|
||
|
36
|
Система кровообігу. Будова та функції кровоносних
судин. Рух крові
|
Дослідницький практикум №3
Самоспостереження
за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. -
|
§22 завд. ст.108 -109
|
|
|
|
|
|
||
|
37
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.
|
|
§23. завд. ст.115 -116
|
|
|
|
|
|
||
|
38
|
Узагальнення
по темі « Транспорт речовин», ( тестова письмова робота).
|
|
Повторити §17-23,56-57
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ.
ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ ( 4 год)
|
||||||||||
|
39
|
Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи.
|
|
§24 завд. ст.123
|
|
|
|
|
|
||
|
40
|
Захворювання
нирок та їх профілактика.
|
|
§25 завд. ст.127
|
|
|
|
|
|
||
|
41
|
Значення і
будова шкіри. Терморегуляція.
|
Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та
складання правил догляду за власною
шкірою.
|
§26, завд.
ст.132( підготувати проект)
|
|
|
|
|
|
||
|
42
|
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки,
обмороження), тепловому та сонячному ударі.
Захворювання
шкіри та їх профілактика
|
Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та
складання правил догляду за власною
шкірою.
|
§27 завд. ст.138
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ
ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ.
НЕРВОВА
СИСТЕМА ( 6 год)
|
||||||||||
|
43
|
Будова
нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.
|
|
§35 завд. ст.173
|
|
|
|
|
|
||
|
44
|
Спинний мозок.
|
|
§36 завд. ст. 177
|
|
|
|
|
|
||
|
45
|
Головний
мозок.
|
Лабораторні дослідження 6 Вивчення будови спинного та головного мозку
людини (за муляжами, моделями,
пластинчастими препаратами).
|
§37 завд. ст.180
|
|
|
|
|
|
||
|
46
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна
нервова система.
|
|
§38 завд. ст.189
|
|
|
|
|
|
||
|
47
|
Профілактика
захворювань нервової системи.
|
|
§40 завд. ст.193
|
|
|
|
|
|
||
|
48
|
Узагальнення та систематизація знань з
теми: Виділення .
Терморегуляція. Зв'язок організму із
зовнішнім середовищем.( тестова письмова робота)
|
|
Повторити
24-27,
35-40
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 9.
ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ
(7 год )
|
||||||||||
|
49
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.
|
|
§41завд. ст.197
|
|
|
|
|
|
||
|
50
|
Зорова сенсорна система. Око.
|
Лабораторні дослідження 7:
Визначення акомодації ока;
виявлення сліпої плями на сітківці ока; |
§42 завд. ст.201
|
|
|
|
|
|
||
|
51
|
Гігієна зору. Сприйняття світла, кольору, простору
|
Лабораторні дослідження 8:
Визначення акомодації ока.
|
§43. завд. ст.207
|
|
|
|
|
|
||
|
52
|
Слухова
сенсорна система. Вухо. Гігієна
слуху.
|
Лабораторні дослідження 9:
Вимірювання порога слухової чутливості.
|
§44 завд. ст.212
|
|
|
|
|
|
||
|
53
|
Сенсорні системи смаку, нюху
|
|
§45 завд. ст.216
|
|
|
|
|
|
||
|
54
|
Сенсорні системи рівноваги, руху,
дотику, температури, болю.
|
Дослідницький практикум №4
Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.
|
§46 завд. ст.220
|
|
|
|
|
|
||
|
55
|
Узагальнення знань по темі «Зв»язок організму
людини із зовнішнім
середовищем. Сенсорні системи» .
(тестова
письмова робота)
|
|
Повторити § 41-46
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 10.
ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год)
|
||||||||||
|
56
|
Поняття про
вищу нервову діяльність та її основні типи.
|
Дослідницький практикум №5.
Визначення типу вищої нервової діяльності та
властивостей темпераменту
|
§47 завд. ст.224
|
|
|
|
|
|
||
|
57
|
Умовні та безумовні
рефлекси
|
Лабораторне дослідження 10:
визначення реакції зіниць на світло;
|
§48 завд. ст.227
|
|
|
|
|
|
||
|
58
|
Мислення та
свідомість
|
|
§49 завд. ст.231
|
|
|
|
|
|
||
|
59
|
Мова. Навчання та пам’ять.
|
Лабораторне дослідження 11:
дослідження різних видів пам’яті
|
§50 завд. ст.235
|
|
|
|
|
|
||
|
60
|
Біологічні
основи психофізіологічної індивідуальності людини.
|
|
§50, завд. ст.240
|
|
|
|
|
|
||
|
61
|
Сон.
Біоритми.
|
|
§52 завд. ст.243
|
|
|
|
|
|
||
|
62
|
Контрольна робота № 2
( тестова
письмова робота)
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год)
|
|
|||||||||
|
63
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Залози
внутрішньої та змішаної секреції.
|
|
§53-54 завд. ст.247,250
|
|
|
|
|
|
||
|
64
|
Профілактика захворювань ендокринної системи.
|
Проект.
Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та
профілактика (або тематика за
вибором учителя)
|
§55 завд. ст.254
|
|
|
|
|
|
||
|
65
|
Взаємодія
регуляторних систем
|
|
§ 58 завд. ст..267
|
|
|
|
|
|
||
|
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год)
|
||||||||||
|
66
|
Будова та
функції репродуктивної системи.
|
|
§59 завд. ст.271
|
|
|
|
|
|
||
|
67
|
Статеві
клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. Репродуктивне здоров’я.
|
|
§60 завд. ст.273
|
|
|
|
|
|
||
|
68
|
Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її
функції.
Постембріональний розвиток людини.
|
|
§61 завд. ст.280
|
|
|
|
|
|
||
|
69
|
Узагальнення та
систематизація знань з
теми: «Вища нервова
діяльність .Ендокринна система.
Розмноження та розвиток
людини»
|
|
Повторити §59 -60
|
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення (1год)
|
||||||||||
|
70р
|
Цілісність організму3 людини. Взаємодія
регуляторних систем організму3.
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Комментариев нет:
Отправить комментарий