використання
QR- коду на уроках біології
Мабуть, вам
неодноразово на очі потрапляли графічні піксельні коди, які розміщують на
рекламних буклетах, у транспорті, на вітринах чи у супермаркетах. А чи знаєте,
що такі зображення надають безліч можливостей, у тому числі у навчальному
процесі?
Теоретичні відомості:
Що таке
QR-код?
QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук»)
– це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на
сайт чи окрему його сторінку.
Такі графічні позначки є вдосконаленням лінійних штрих-кодів.
Однак на відміну від них, QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до
будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів.
Принцип такого кодування було створено японською компанією
Denso-Wave в 1994 році. Такі коди спершу призначалися для потреб
машинобудування, наразі вони використовуються практично повсюдно.
Як це
працює?
На відміну від штрих-коду, сканування якого можливе за допомогою
тонкого лазерного променя, зчитування QR-коду відбувається за допомогою
звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо
встановлена відповідна програма-сканер.
QR-коди
включають три квадрати, що призначені для орієнтації та визначення меж всього
закодованого зображення, та окремі пікселі, які розташовані в області між цими
квадратами. Пікселі, власне, несуть закодований зміст.
Як це можна використати у
навчальному процесі
Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона.
Адже з його використанням сучасними підлітками здійснюються більшість
повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, переглядання фільмів,
розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому
залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково
заохотить школярів до вивчення вашого предмету!
За допомогою
QR-кодів можна урізноманітнити навчальний процес наступним чином:
- кодування посилань на домашні завдання чи
практичні роботи (наприклад, якщо їх виконання передбачає
використання гугл-форми, гугл-диску тощо);
- проведення квесту, підказки
до кожної схованки якого будуть зашифровані у вигляді відповідного
QR-коду;
- організація виставки у класі чи коридорами школи,
інформацію до експонатів якої можна отримати після сканування відповідного
QR-коду.
- розміщення коридорами школи відповідних кодів, кожний з
яких буде містити посилання на непересічні факти, цікаві статті тощо;
- розміщення кодів на підручниках чи книгах у
бібліотеці з
посиланнями доступу до електронної версії відповідного видання.
Проект «На Урок»
рекомендує інструменти для генерації QR-кодів
Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів,
так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код можна з
використанням програми .
За допомогою цієї програми можна кодувати таку інформацію:
- текст;
- візитівка;
- посилання;
- E-mail;
- SMS;
- GPS
координати.
Інструменти для сканування
QR-кодів
На сервісах Google Play та App Store можна
знайти безліч програм, які створенні для сканування QR-кодів.
Практичне
завдання:
1. Встановіть програму-розпізнавач QR-коду
на свій телефон і запустіть її
2. Наведіть об'єктив камери на картинку
QR-коду.
3. Код розпізнається автоматично або
натисніть на відповідну кнопку (Snapshot) для активації сканера.

Комментариев нет:
Отправить комментарий